Policy för hantering av föreningens e-post
Denna dag, 2018-05-16, har följande policy upprättats för Föreningen.
Vi behandlar personuppgifter i e-post främst för att fullfölja våra förpliktelser i vårt uppdrag. Vår utgångspunkt är att inte behandla fler personuppgifter än vad som behövs för ändamålet, och vi strävar alltid efter att använda de minst integritetskänsliga uppgifterna.
När vi samlar in personuppgifter i e-post ska informationen gällande hur vi behandlar personuppgifterna framgå tydligt. Detta gör vi genom att länka till vår integritetspolicy på webben.
Vi är noga med att skydda e-posten från obehörig åtkomst från utomstående genom höga säkerhetskrav på vår systemleverantör samt genom krav på användarnamn och lösenord på samtliga konton.
Ändamål
Personuppgifter i e-post behandlas bara för specifikt angivna ändamål och dessa ändamål styr sedan hur mycket uppgifter som får behandlas och hur länge.
Ändamål |
Laglig grund |
Hantering av medlemskap i föreningen | Avtal |
Föreningsadministration |
Avtal |
Deltagande i föreningens träningsverksamhet | Avtal |
Kurser och arrangemang | Avtal eller intresseavvägning |
Kontakt med föreningen | Intresseavvägning* |
När föreningen mottagit och läst e-post gör vi en bedömning om vi ska bevara uppgifterna samt om vi kan behålla dem på rättsligt grund.
Vi skickar ej känsliga uppgifter med e-post om inte särskilt avtal finns.
Vi delar ej personuppgifter som kommer via e-post till tredje part.
När vi har bearbetar mejlet så raderas det.
Om mejlet ej behöver behandlas så raderas det.
*Om man tar kontakt med föreningen så utgår vi från att avsändaren vill att vi skall ta emot mejlet och att vi skall utföra någon handling utifrån det.