Vad är Friskis Go?
Friskis Go är träningsappen för dig som är medlem i Friskis. Med appens breda träningsutbud, tekniktips och övningar är det alltid enkelt att träna där du är.
Hur får jag tillgång till Friskis Go?
För att få tillgång till den digitala träningen behöver du vara medlem i en Friskisförening och ha ett giltigt träningskort på minst en månads träning. Klippkort gäller inte.
Du laddar ner appen Friskis Go från Google play eller Appstore.
Ladda ner appen till iphone här >>
Ladda ner appen till android här >>
Du som inte har en smartphone kan nå Friskis Go via webbadressen www.friskisgo.se. Där hittar du gruppträning resten av utbudet hittar du i appen.
Systemkrav
För att Friskis Go ska fungera optimalt med ljud och bild rekommenderas följande:
- iOS 17 eller senare och Iphone SE eller senare modeller
- Android version 7.0 eller högre
Hur gör jag för att logga in?
Ladda ner appen. När du ska logga in välj medlem och din förening, logga in med dina medlemsuppgifter (samma som till bokningsappen Mitt friskis). Känner du inte till dina medlemsuppgifter eller behöver du ange en kod, kontakta din förening. Du hittar alla föreningar här.
Glömt lösenord?
I appen finns funktionen Glömt lösenord. Där skickar du efter ett nytt lösenord.
Om du använder samma inloggningsuppgifter i Friskis Go som föreningens bokningssystem så återställer du lösenordet för båda systemen.
Jag lyckas inte logga in, hur gör jag?
-
Om du är medlem, kontrollera att du har valt din förening i föreningslistan.
- Checka att du har använt dina medlemsuppgifter som inloggning till Friskis Go (samma som i bokningsappen "Mitt Friskis").
- Har du tidigare kunnat logga in via en förening men har för närvarande inget aktivt medlemskap så kan det hända att kopplingen har tappats till ditt Friskis Go-konto. Kontakta support@twiik.me för be dem flytta ditt Friskis Go konto till “Tillhör ingen förening”.
- Om du behöver en kod se till att du fått aktuell kod från din förening. Kodbyte sker varje vår- och hösttermin.
Jag loggar in i appen men det är hänglås på passen, vad kan jag göra?
-
Om du är medlem behöver du ha ett träningskort på minst en månad för att få tillgång till innehållet kostnadsfritt.
- Kolla din inloggning och att du går mot rätt förening dit ditt träningskort och medlemskap är kopplat.
- Om du använder en kod, kolla med din förening att den är aktuell.
- Har du köpt ett Friskis Go-abonnemang så kontakta support@twiik.me och med dem kontrollera att abonnemanget är kopplat till dina inloggningsuppgifter.
I mitt träningskort ingår inte i Friskis Go
I kort med kortare giltighetstid än 1 månad eller klippkort ingår inte Friskis Go. Kontakta din förening och uppgradera ditt kort för att ta del av erbjudandet.nbsp;
Friskis finns inte där jag bor
På vissa orter har vi ingen Friskisförening och då finns möjligheten att köpa ett Friskis Go abonnemang för 99 sek/månad. Abonnemangen köps i webbutiken www.friskisgo.se (kortbetalning). Du kan också köpa ett abonnemang direkt i appen under Träna. Klicka in på valfritt pass eller program, där hittar du köpknappen.
Hur fungerar ett Friskis Go abonnemang?
Ett Friskis Go-abonnemang kan köpas i webbutiken eller i appen. Det kostar 99kr/mån och löper på tills du avslutar det.
- Betalning sker för 30 dagar i förskott.
- Abonnemanget har ingen bindningstid eller uppsägningstid.
- Ett abonnemang kan köpas på webbsidan friskisgo.se med Visa och Mastercard och löper med återkommande kortdebitering var 30e dag. Autogiro är inte möjligt. Kvitton och hantering av abonnemang sker i appen under inställningar. Det går också att köpa ett abonnemang i appen, hanterings av prenumeration och kvitton görs då i Appstore och på Google play.
Hur avslutar jag mitt abonnemang?
Information om ett köpt abonnemang hittar du i appen under Inställningar - Abonnemang alt Betalningar. Här får du information hur och var du avslutar ditt abonnemang.
- Har du köpt ditt abonnemang i appen så avslutar du det i Appstore eller Google play.
- Har du köpt ditt abonnemang i webbutik så avslutar du det i Friskis Go-appen eller i webbutiken www.friskisgo.se
- Uppsägningen ska ske när som helst innan nästa dragning. När abonnemanget sägs upp avslutas alla kommande betalningar samma dag som. Betalningar som redan gjorts återbetalas inte.
- Det finns ingen ångerrätt på digitala produkter då det endast gäller för produkter man inte brukat. En digital produkt kan brukas så fort man får tillgång till den.
Du betalar för varje köp eller period i förskott. Inga återbetalningar sker vid avslutande av tjänst, program eller abonnemang. Vid löpande betalningar eller abonnemang utan bindningstid eller uppsägningstid så avslutas alla kommande betalningar samma dag som tjänsten eller abonnemanget sägs upp. Betalningar som redan gjorts återbetalas inte.nbsp;
Jag inte kan ladda ned appen på min telefon
Börja med att se över att din mobiltelefons operativsystem så att det är uppdaterat.
Vilka funktioner finns i appen?
I Friskis Go finns flera kategorier med olika syften och funktioner
- Hem: Här hittar du nyheter om appen, inställningar och noiser.
- Träna: Här finns pass, gruppträning, övningar, program, Kurs&Utmaning samt Inspiration. Klicka på det du vill göra, sätt igång träningen direkt eller planera in den till ett senare tillfälle.
- Min träning: Här syns dina aktiviteter om du följer ett program eller utmaning. I loggboken kan du planera och registrera träning. Under statistik ser du träning som du har loggat. Under Mina mallar kan du spara pass som du har loggat eller skapa nya mallar för pass tex ett styrketräningsupplägg.
- Socialt: Här kopplar du ihop dig med andra i appen, tex dina vänner, hitta grupper som intresserar dig eller skapa din egen grupp och bjud in till. Om du väljer så kan dina aktiviteter bli synliga för andra som kan kommentera.
Under inställningar hittar du:
- Profilinställningar med dina personliga uppgifter. Här ställer du in vad som är synligt i appen och för vem
- Appar, tjänster och enheter: Koppla ihop Friskis Go med andra tjänster.
- Abonnemang: För dig som har åtkomst i appen genom ett abonnemang, här kan du se och hantera dina abonnemang
- Betalningar: Här kan du hämta kvitton om du har ett abonnemang
- Hjälpcenter: Har du frågor hittar du kontakt här
- Kodfält: Har du en kod som ger tillgång till visst innehåll så skriver du in den här
- Logga ut: Här loggar du ut från appen
Jag har flera Friskisappar, vilken gör vad?
Friskis Go är appen för digital träning, som gör det enkelt för dig att träna där du är.
Flera Friskisföreningar har även en bokningsapp som underlättar för dig att komma in på anläggning och boka pass.
Apparna är fristående och behöver laddas ner separat.
Se video i Friskis Go på annan skärm
Friskis Go stödjer Chromecast. Med de flesta smartphones och moderna skärmar går det också att skärmdubblera eller spegla dina aktiviteter. En del väljer att använda sladd mellan enhet och skärm. Sök på webben efter vilka möjligheter just din skärm har.
I Friskis Go kan du logga in och spela gruppträningspassen även på webben tex på din dator. Övriga funktioner i Friskis Go kräver att du laddar ned appen.
Språk i appen
Innehållet i appen är på svenska. Om din telefon är inställd på norska så kommer menyer och viss informativ text visas på norska. För övriga språkinställningar så visas menyer och informativ text på engelska.
Kontaktvägar