Så fungerar obundet abonnemang
- Abonnemanget löper på tills du själv säger upp det. Uppsägningstiden är 2 månader.
- Aktuellt belopp dras den 28:e varje månad från det konto du har uppgett.
- Du måste ha fyllt 18 år och ha ett svenskt personnummer för att kunna teckna abonnemang. Om du är under 18 år kan målsman teckna abonnemanget åt dig på en anläggning.
- Om ditt abonnemang ska betalas av någon annan behöver köpet göras på en anläggning.
- Obundet abonnemang går inte att frysa.
- Du som betalar studentpris behöver visa upp ditt student-id i receptionen när du tränar första gången samt inför varje termin, annars övergår studentpriset till ordinarie pris.
Så skaffar du obundet abonnemang
- Berätta att du vill betala via autogiro när du köper ditt träningskort på anläggningen eller välj obundet abonnemang när du köper ditt kort på webben eller i appen Mitt Friskis.
- Kontot som du uppger behöver vara ett personkonto eller transaktionskonto. Det går inte att ansluta ett företagskonto, sparkonto eller plusgiro till dina autogirobetalningar.
- Du betalar alltid nuvarande års medlemsavgift och en kontantinsats direkt. Storleken på kontantinsatsen beror på när betalningen via autogiro börjar.
- Ditt träningskort börjar gälla direkt. Du kan checka in med mobilen via appen Mitt Friskis. Har du köpt kortet på webben och vill ha ett fysiskt kort hämtar du ut det på en anläggning.
Din medlemsavgift
Medlemsavgiften på 100 kr betalas separat och gäller per kalenderår. Den tillkommer på samtliga träningskort, även när du betalar via autogiro. Avgiften betalar du i samband med att du köper ditt kort och därefter via webben, appen eller på någon av anläggningarna.
Byte av kontonummer
Vill du byta kontonummer för autogirobetalningen? Gör något av följande:
- Kontakta din bank så sköter de det.
- Logga in på webben: Schema/boka > Mina sidor > Betalningsuppgifter (ändra ditt konto).
- Logga in på appen Mitt Friskis: Profil > Betalningar > Hantera kontot.
- Prata med receptionen på anläggningen så byter vi på plats.
- Bytet måste ske senast den 15:e i den aktuella månaden för att det nya kontonumret ska hinna aktiveras till nästa dragning.
Uppsägningstid
Uppsägningstiden för obundet abonnemang är två månader räknat från datumet då uppsägningen kommer in.
En dragning sker samma månad som uppsägning kommer in för hela nästkommande kalendermånad, samt en sista dragning månaden därpå för de dagar som är kvar räknat från datumet då uppsägningen kom in.
Avsluta obundet abonnemang i Friskis&Svettis Uppsala
Du säger upp ditt abonnemang via Mina sidor på webben eller i Mitt Friskis-appen.
- På webben: Schema/boka > Mina sidor > Mina abonnemang. Klicka på de tre prickarna till höger om abonnemanget och välj säg upp.
- I appen Mitt Friskis: Profil > Mina abonnemang. Klicka på de tre prickarna till höger om abonnemanget och välj säg upp.
- En bekräftelse skickas till din e-postadress. Du kan se och ändra din e-post under Mina sidor på webben eller Profil i appen.
- Behåll bekräftelsen tills ditt kort är avslutat.
Behöver du hjälp? Kontakta fragorochsvar@uppsala.friskissvettis.se.
Vid uteblivna betalningar eller dopning
Vi på Friskis&Svettis Uppsala har rätt att säga upp abonnemangsavtal med medlemmar som vid upprepade tillfällen missköter de månatliga betalningarna, vägrar dopingtest eller är skyldig till dopning.