Har du frågor och funderingar om Friskis Go så har du kommit rätt. Här samlar vi vanliga frågor och svar om appen.
För att få tillgång till den digitala träningen behöver du vara medlem i en Friskisförening och ha ett giltigt träningskort på minst en månads träning. Klippkort gäller inte.
Du laddar ner appen Friskis Go från Google Play eller App Store.
Ladda ner appen till iphone här >>
Ladda ner appen till android här >>
Du som inte har en smartphone kan nå Friskis Go via webbadressen www.friskisgo.se. Där hittar du gruppträning, resten av utbudet hittar du i appen.
För att Friskis Go ska fungera optimalt med ljud och bild rekommenderas följande:
Ladda ner appen. När du ska logga in välj medlem och din förening, logga in med dina medlemsuppgifter. Dina inloggningsuppgifter är samma som till bokningsappen, d v s din registrerade e-postadress och startlösenordet är ÅÅMMDD i ditt personnummer (du uppmanas att byta lösenord efter första inloggningen). Välj din förening i listan. Följ sedan instruktionerna som visas i appen..
Har du inga inloggningsuppgifter kontaktar du Medlemsservice.
I kort med kortare giltighetstid än 1 månad, eller klippkort ingår inte Friskis Go. Kontakta Medlemsservice och uppgradera ditt kort för att ta del av erbjudandet.
På vissa orter har vi ingen Friskisförening och då finns möjligheten att köpa ett Friskis Go abonnemang för 99 sek/månad. Abonnemangen köps i webbutiken www.friskisgo.se (kortbetalning). Du kan också köpa ett abonnemang direkt i appen under Träna. Klicka in på valfritt pass eller program, där hittar du köpknappen.
Börja med att se över att din mobiltelefons operativsystem är uppdaterat.
I appen finns funktionen Glömt lösenord, där skickar du efter ett nytt lösenord.
Om du använder samma inloggningsuppgifter i Friskis Go, som föreningens bokningssystem, återställer du lösenordet för båda systemen.
I Friskis Go finns flera kategorier med olika syften och funktioner
Under Inställningar hittar du:
Friskis Go är appen för digital träning, som gör det enkelt för dig att träna där du är.
Flera Friskisföreningar har även en bokningsapp som underlättar för dig att boka in pass på anläggning.
Apparna är fristående och behöver laddas ner separat.
Friskis Go stödjer Chromecast. Med de flesta smartphones och moderna skärmar går det också att skärmdubblera eller spegla dina aktiviteter. En del väljer att använda sladd mellan enhet och skärm. Sök på webben efter vilka möjligheter just din skärm har.
I Friskis Go kan du logga in och spela gruppträningspassen även på webben tex på din dator. Övriga funktioner i Friskis Go kräver att du laddar ned appen.
Innehållet i appen är på svenska. Om din telefon är inställd på norska kommer menyer och viss informativ text visas på norska. För övriga språkinställningar visas menyer och informativ text på engelska.
Ett Friskis Go-abonnemang kan köpas i webbutiken eller i appen. Det kostar 99kr/mån och löper på tills du avslutar det.
Information om ett köpt abonnemang hittar du i appen under Inställningar - Abonnemang alt Betalningar. Här får du information hur och var du avslutar ditt abonnemang.
Du betalar för varje köp eller period i förskott. Inga återbetalningar sker vid avslutande av tjänst, program eller abonnemang. Vid löpande betalningar eller abonnemang utan bindningstid eller uppsägningstid så avslutas alla kommande betalningar samma dag som tjänsten eller abonnemanget sägs upp. Betalningar som redan gjorts återbetalas inte.