Boka pass
- Första gången du loggar in kommer du först få välja region Gävle. Därefter väljer du vilka av våra anläggningar du vill se. Då dyker röda bockar upp intill anläggningen som bekräftar dina förval. Därefter väljer du ”Nästa” och "Filtrera".
- Välj den dag du vill boka genom att bläddra i listen högst upp. Välj det pass / den instruktion du vill boka, klart! Våra bokningsregler är de samma som tidigare.
Mobil inpassering - aktivera första gången
Du kan använda Mitt friskis för att komma in på våra anläggningar och checka in på pass. Så här gör du för att komma igång:
- Klicka på den röda knappen nere till höger. Tillåt att appen får använda Bluetooth och platstjänster med appen används (detta behöver du bara göra första gången). Har du inte din Bluetooth aktiverad, gör det först.
Mobil inpassering
- Tryck på den röda knappen nere till höger. Leta sedan upp den incheckningsstation/dörr du vill öppna. Klicka på "Aktivera" och se till att det står "Godkänd" och att läsaren blippar till.
- Funkar det inte? Testa först att starta om Mitt friskis. Om det fortfarande inte funkar, testa att starta om mobilen och upprepa.
Köpa/fylla på träningskort och medlemsskap
- Under knappen ”Köp kort” väljer du region Gävle. Oavsett om du väljer Torget, Aveny, Gavlehov, Royal eller Fjärran som anläggning så kommer ditt kort att gälla på alla anläggningarna. Klicka på nästa. Godkänn Samtyckesrutorna och följ sedan anvisningarna.
- 10-kort köper du under knappen "Köp klippkort".
- Medlemskap köper du under knappen "Köp medlemskap"
Jag behöver ett kvitto till min arbetsgivare
Du kan enkelt få ut ett kvitto på ditt träningskort eller på dina dragningar från autogiro i vår app Mitt friskis och i webbokningen. Så här gör du:
- Logga in i Mitt Friskis-appen eller webbokningen
- På webben: Klicka på ditt namn uppe till höger och välj Mina sidor
I appen: Klicka på Profil nere till höger och sedan kugghjulet uppe till höger och välj Mina abonnemang. - Klicka på de tre prickarna vid ditt abonnemang och välj Skapa betalningsbevis
- Välj datumintervall som intyget avser och klicka på Begär betalningsbevis. Vi kan intyga genomförda betalningar men inte kommande.
- Klart! Intyget skickas som pdf till din mejladress.
Fungerar det inte? Kom då in till oss så hjälper vi dig eller skicka ett mail