Så här fungerar abonnemang med månadsvis betalning
Betalning
- Abonnemanget betalas månadsvis via autogiro.
- Betalningen avser kommande kalendermånads träning.
- När abonnemanget tecknas betalas summan fram till första autogirodragningen via direktbetalning, därefter sker betalningarna via autogiro. Första autogirodragningen sker antingen i slutet av innevarande eller nästa månad, beroende på vilket datum abonnemanget tecknas (vid köp 1-15:e i månaden sker första dragningen innevarande månad).
- Autogirodragningen sker den 28:e i månaden, eller närmast följande bankdag. Medlemskap i föreningen tillkommer. För nästkommande år drar vi din medlemskapsavgift tillsammans med den vanliga månadsbetalningen i december.
Villkor
- För att kunna teckna löpande abonnemang krävs svenskt personnummer. Det gäller även betalaren i de fall någon annan än nyttjaren ska stå som betalare för abonnemanget.
- För att stå som betalare för ett löpande abonnemang måste man ha fyllt 18 år. Minderåriga kan teckna löpande abonnemang om målsman står som betalare.
- Om någon annan än du själv ska stå som betalare för abonnemanget behöver köpet göras på något av våra gym.
- Villkoren som helhet framgår i ditt abonnemangsavtal. Nu gällande abonnemangsavtal finns tillgänglig i receptionen i samband med köp och går att läsa innan köp slutförs i webb/app.
Bindningstid
- Vi erbjuder både abonnemang med bindningstid och obundna abonnemang. Med längre bindningstid blir priset lägre.
Uppsägningstid
- Abonnemang med 12 månaders inledande bindningstid har 1 månads uppsägningstid.
- Obundet abonnemang har 2 månaders uppsägningstid.
- Vissa specialabonnemang för olika målgrupper kan ha annan uppsägningstid.
- Historiskt har vi haft olika uppsägningstider – kika i ditt signerade avtal vad du har för uppsägningstid eller kontakta medlemsservice.
Byte av betalningsuppgifter
Så här gör du för att byta kontonummer för autogirobetalningen (kortnummer för dig med RCP-abonnemang):
- Logga in på Mina sidor i webbokningen och ändra under Betalningsuppgifter, eller
- Prata med receptionen på anläggningen så byter vi på plats.
Bytet måste ske senast den 14:e den aktuella månaden för att de nya betalningsuppgifterna ska hinna aktiveras till dragningen.
Säga upp eller frysa löpande abonnemang
Du som vill ta en paus har möjlighet att frysa ditt abonnemang i 30 dagar.
Abonnemanget sägs upp via Mina sidor på webben eller i Mitt Friskis-appen. Om du vill ha en slutfaktura görs uppsägningen via medlemsservice.
Så här gör du (Detta gäller endast F&S Stockholm)
- På webben: Logga in på Mina sidor och gå till Mina abonnemang. Klicka på de tre prickarna till höger om abonnemanget och välj säg upp.
- I Mitt Friskis-appen: Logga in och klicka på Profil. Välj Mina abonnemang. Klicka på de tre prickarna till höger om abonnemanget och välj säg upp.
En bekräftelse skickas till din e-postadress (som du kan se/ändra under Mina sidor - Profil). Behåll bekräftelsen tills ditt kort är avslutat.
Behöver du hjälp? Kontakta medlemsservice.
Vid uteblivna betalningar, doping eller brott mot medlemsvillkoren
Vi på F&S Stockholm har rätt att säga upp abonnemangsavtal med medlemmar som vid upprepade tillfällen missköter de månatliga betalningarna, vägrar dopingtest, är skyldig till doping eller bryter mot våra medlemsvillkor.